x تبلیغات
تناسب اندام

تناسب اندام

 ترک تریاک

تریاک ماده مخدری است که حاوی سطح قابل توجهی از مورفین است. مورفین داروی اصلی برای ایجاد حال خوش و جلوگیری از احساس درد بوده که در بیمارستان ها به صورت قانونی و طبق استاندارد ساتفاده میشود. با ورود مورفین به گردش خون و رسیدن به مغز، هورمون های شادی آور آزاد شده که باعث حالتی خواب آلود و همراه با رویاهای شاد میشوند. در این حالت، فرد درد جسمی و روحی را فراموش کرده و احساس رضایت بیشتری از زندگی دارد.

با مصرف طولانی مدت تریاک، بدن به حضور مورفین در گردش خون و هورمون های شادی آور دیگر عادت کرده و در حالت عادی به سطح بالاتری از این مواد نیاز داشته تا یک عملکرد معمول را نمایش دهد. با کاهش سطح هورمون ها، احساس ناراحتی و خستگی در فرد ظاهر شده و به مرور، علائم رفتاری وی نیز تغییر میکند. همانطور که هنگام گرسنگی ابتدا بدن خسته شده و سپس سیگنال های نیاز به غذا را صادر میکند، در صورت افت هورمون های مربوط به اعتیاد نیز بدن سیگنال هایی را برای مصرف ماده مخدر صادر میکند.

همچنین، دیگر با مصرف مقدار عادی تریاک، آن حال خوش در فرد ایجاد نشده و تنها باعث میشود که از کسالت یا همان خماری دوری کند. بدین ترتیب، فرد یکبار دیگر برای احساس سرخوشی، یا مصرف را بیشتر کرده و یا سراغ موادی میرود که حاوی سطح بالاتری از مورفین باشند. پس از تریاک، افراد عموما به سراغ مصرف شیره رفته که حاوی میزان مورفین بیشتری است.

هنگام بستری شدن فرد در منزل، نیاز به دریافت ماده مخدر بی پاسخ مانده و با گذر زمان، اگرچه علائم جسمی نیاز به تریاک کاهش خواهد یافت، اما روان و ذهن فرد همواره به دنبال تلافی کردن این مدت زمان است. در ضمیر ناخودآگاه وی، یک دوران قحطی شکل گرفته که هر آن امکان تمام شدن و وفور نعمت، وجود دارد. به همین جهت نیز پس از تمام شدن دوران بستری در منزل، فرد در مدت زمان نسبتا کمی مجددا گرایش به مصرف پیدا کرده و به احتمال زیاد، نه تنها مصرف خواهد کرد، بلکه بیش از پیش مصرف خواهد کرد.

در کمپ های ترک اعتیاد معتبر، برای ترک تریاک از روش هایی استفاده میکنند که هم جسم و هم ذهن هر دو به اقناع رسیده و نیازی به تلافی مدت زمان محرومیت وجود نداشته باشد. با این کار، نه تنها روال ترک تریاک بدون درد خواهد بود، بلکه روان فرد نیز آماده ی مقابله با نیاز به مصرف خواهد بود.

برچسب‌ها: ترک تریاک,

قیمت لمینت سرامیکی در تهران چقدر است؟

لمینت سرامیکی میتواند لبخندی را به شما هدیه دهد که چشم هر پسری را جذب خود کند. این لبخندها که شباهت بسیار زیادی به لبخندهای هالیوودی دارند، تمرکز تمامی اطرافیان را به سمت شما جلب کرده و میتوانند اعتماد به نفس شما را 3 برابر کنند. سفیدی این لمنیت ها در روز و شب برق زده و به همراه یک رژ لب قرمز، شما را از تمامی دختران دور و برتان، مجزا میکند. شما همانند گوهری خواهید بود در میان جمع.

لمینت سرامیکی درمانی است یا زیبایی؟

زیبایی منحصر به فرد لمینت سرامیکی، تنها ویژگی آن نیست. بلکه این روش، به نوعی یک روش درمانی نیز به حساب می آید. هنگامیکه دندان ها و خصوصا دندان های جلو دچار مشکل شده و بعضا عصب کشی شده باشند، ممکن است استحکام خود را از دست بدهند. با استفاده از روکش های لمینتی، این استحکام از دست رفته به دندان های جلو بازگشته و به این ترتیب، شما از دندان های خود نیز بهتر مراقبت کرده اید.

چند دندان باید لمینت شود؟

بسته به نوع لبخند و میزان باز شدن دهانتان به هنگام خندیدن، احتمالا بین 6 تا 8 دندان در هر فک باید لمینت شود. اما آناتومی چهره ی اکثر ایرانیان به نحوی است که به هنگام خندیدن، فقط فک بالا نمایان شده و دندان های پایین، پشت لب مخفی میشوند. بنابراین، این امکان وجود دارد که شما نیز فقط به زیباسازی 6 دندان بالا نیاز داشته باشید. البته دقت داشته باشید که هر چقدر تعداد دندان های لمینت شده بیشتر باشد، زیبایی لبخند شما بیشتر بوده و نهایتا برق دندان هایتان نیز بیشتر خواهد بود.

قیمت لمینت سرامیکی چقدر است؟

هر واحد لمینت سرامیکی قیمتی تقریبا معادل یک و نیم میلیون تومان داشته که هرطور حساب کنیم، کاملا ارزشش را دارد. فقط کافی است تفاوت لبخندتان را در آینه ببینید تا عاشق خودتان و زیبایی جدیدتان شوید. برای مطالعه در خصوص مزایای لمینت سرامیکی روی لینک کلیک کنید. در ضمن، هیچ کجای تهران، نمیتوانید دندانتان را زیباتر از مرکز دندانپزشکی درفام کنید. کافی است نمونه کارهای قبلی را مشاهده کنید.

برچسب‌ها: لمینت سرامیکی,لمینیت سرامیکی,لبخند هالیوودی,زیباسازی لبخند,

 

ونیر کامپوزیت چیست؟

ونیر کامپوزیت نوعی رزین دندانپزشکی است که حالت خمیری دارد. دندانپزشک این خمیر را بر روی دندان یا دندان‌ها قرارداده و با ظرافت و دقت به آن شکل می‌دهد. پس از رسیدن به شکل ظاهری مد نظر، دندانپزشک آن را با استفاده دستگاه مخصوص (نور مخصوص)، خشک کرده و به آن قوام می‌دهد. این نوع رزین، از مدرن‌ترین مواد به کار رفته در دندانپزشکی بوده تا از نظر خواص ظاهری و فیزیکی، بیشترین تشابه را به خود دندان داشته باشد. این رزین دندان پزشکی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها (اصطلاحا شید رنگی) وجود داشته که متخصص دندانپزشکی با توجه به سن، فرم چهره، رنگ پوست و در کل آناتومی صورت، رنگ مناسب را پیشنهاد می‌کند. البته انتخاب رنگ بر عهده‌ی فرد بوده که عموما سفید درخشان را (همانند بازیگران هالیوودی)، انتخاب می‌کنند. شایان ذکر است که نوع رنگ هیچ تاثیری بر عملکرد صحیح ونیر کامپوزیت نداشته و تنها یک ویژگی ظاهری است.

کامپوزیت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

این مدل از زیباسازی دندان، مناسب دندان‌هایی است که دچار آسیب دیدگی اندک شده و یا رنگ دندان‌ها به مرور زمان زرد شده باشد. در این مدل زیباسازی، دندان تراش نخورده و تنها لایه‌ای از جنس ونیر کامپوزیت و با استفاده از چسب‌های مستحکم، بر روی دندان قرار می‌گیرد. بنابراین، فرد دندان خود را از دست نداده، بلکه نمای دندان و لبخند خود را بسیار زیباتر کرده است. رعایت کردن بهداشت دهان و دندان پس از انجام این روش، بسیار مهم است. از آنجاییکه در این روش، یک لایه‌ی جدید بر روی دندان فرد چسبانده می‌شود، رعایت بهداشت برای جلوگیری از هرگونه عفونت و پوسیدگی بسیار مهم است. در صورت سهل انگاری، امکان بروز عفونت در ناحیه‌ی بین روکش و لثه وجود دارد. توصیه می‌شود که همه‌ی افراد در طول سال، حداقل یکبار برای بررسی وضعیت دندان و اطمینان از سلامت آن، به دندانپزشک مراجعه نمایند.

از آنجاییکه دندان تراشیده نمی‌شود، فرد همواره می‌تواند در صورت نیاز (برای مثال: معرفی شدن روش جدید زیبایی)، این روکش را بکند. مزیت اصلی این روش نیز در سالم ماندن دندان در این متد است. اما باید دقت داشت که طرح درمان باید تحت نظر دندانپزشک متخصص تعیین شود. عموما هنگامیکه دندان‌های فرد سالم بوده و تعداد دندان‌های ترمیم شده یا عصب کشی شده کم باشد، این روش درمانی/زیبایی توصیه می‌شود. در غیر این صورت، روش‌های جایگزین همانند لمینیت سرامیکی، روکش زیرکونیا و IPS در طرح درمان قرار خواهند گرفت.

ونیر دندان چقدر طول می کشد؟

با توجه به میزان صدمه دیدن دندان، انجام ونیر کامپوزیت بین 30 دقیقه الی 40 دقیقه به ازای هر دندان، به طول می‌انجامد. به دلیل ماهیت زیبایی/درمانی این روش، متخصص با نهایت دقت و ظرافت کار را انجام داده و به همین جهت مدت زمان آن، نسبتا طولانی است. برای جذابیت بیشتر خط لبخند، عموما ونیر کامپوزیت بر روی 6 الی 10 دندان در هر فک انجام می‌شود (به صورت قرینه در سمت راست و چپ صورت). بنابراین، دندان‌هایی که هنگام لبخند زدن نمایان می‌شوند، کاملا همسان و زیبا بوده و به همین دلیل است که این روش زیبایی چهره و خصوصا لبخند افراد را چندین برابر می‌کند.

عموما اصلاح هر فک (6 الی 10 دندان) در یک جلسه‌ی مجزا انجام گرفته تا خستگی (چه فرد و چه متخصص) باعث افت کیفیت نهایی نشود. اما در صورتیکه فرد تمایل داشته باشد که زیباسازی در یک جلسه انجام شود و اگر توان باز نگهداشتن دهان را برای چندین ساعت داشته باشد، متخصص می‌تواند هر دو فک را در یک جلسه انجام دهد. با این حال، تمامی متخصصان توصیه می‌کنند که در هر جلسه، تنها یک فک (بالا یا پایین) اصلاح شود.

کامپوزیت ونیز یک دندان یا یک فک؟

انجام ونیر کامپوزیت محدودیت نداشته و می‌توان برای یک یا چند دندان و حتی یک فک کامل انجام شود. از آنجاییکه این روش جزو خدمات زیبایی بوده و عموما برای زیباسازی لبخند از آن استفاده می‌شود، توصیه می‌شود که برای دندان‌های جلویی (که در لبخند قابل مشاهده هستند)، انجام گیرد. با این حال، در صورتیکه فرد به علت شکستگی گوشه دندان (لب پر شدن)، تمایل به ونیر کامپوزیت یک دندان داشته باشد، دندانپزشک می‌تواند تنها همان دندان را با استفاده از رنگی مشابه به سایر دندان‌ها، اصلاح نماید.

قیمت ونیر کامپوزیت چقدر است؟

قیمت ونیر کامپوزیت به ازای هر دندان بیان شده و طبیعتا با افزایش تعداد دندان، قیمت کلی کمتر خواهد شد. همانند تمامی خدمات دیگر دندانپزشکی، قیمت نهایی این روش نیز بستگی به دو عامل تجربه‌ی متخصص و کیفیت متریال مصرفی دارد. اما به صورت عمومی، قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت بین 700 هزار تا 1 میلیون تومان خواهد بود. متریال رایج استفاده شده برای انجام ونیر کامپوزیت، عموما ژاپنی، آلمانی و یا آمریکایی هستند. شایان ذکر است که بخاطر ماهیت زیبایی این روش، عموما دندان‌ها به صورت زوج (یکی از چپ و یکی از راست)، مورد اصلاح قرار می‌گیرند.

به دلیل فرم صورت و آناتومی چهره‌ی اکثر ایرانیان، عموما به هنگام لبخند زدن فقط دندان‌های بالا مشخص می‌شوند. بنابراین، بعضی از افراد تنها به اصلاح فک بالا بسنده می‌کنند. اما متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که هر دو فک مورد اصلاح قرار گیرند.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 1
بازدید ماه گذشته : 1
بازدید سال گذشته : 151
کل بازدید : 3554