x تبلیغات
بروکرها چگونه کسب درآمد میکنند

بروکرها چگونه کسب درآمد میکنند

نه تنها بروکرها، بلکه هیچ شرکت و موسسه ی دیگری نیز برای رضای خدا کار نکرده و هدف آنها کسب درآمد است. اما درآمد بروکر به سه روش انجام میشود. اول کمیسیون، دوم

بروکرها چگونه کسب درآمد میکنند

 بروکرهای فارکس، از سه طریق درآمد کسب می‌کنند. اولین و ساده‌ترین روش کسب درآمد، کمیسیون است. احتمالا همه‌ی ما با مفهوم کمیسیون آشنا هستیم. کمیسیون یعنی گرفتن حق الزحمه در ازای انجام یک خدمت مشخص. برای مثال، وقتی ملکی را معامله یا اجاره می‌کنید، بنگاه یا همان مشاور املاک، درصدی از مبلغ جابجا شده (قیمت خرید مسکن و یا مبلغ رهن کامل منزل) را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند. بروکرها نیز می‌توانند به ازای انجام هر معامله، مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت نمایند. درصد کمیسیون بسیار ناچیز است، اما برای کسانیکه معاملات متعددی در طول روز انجام می‌دهند، ممکن است رفته رفته عدد کلی کمیسیون پرداخت شده، بیشتر و بیشتر شود. بنابراین، بسته به استراتژی معاملاتی خود، باید بروکر یا حسابی را انتخاب کنید که مدل کمیسیون گرفتن آن، مناسب شما باشد.

روش دومی که کارگزاران فارکس برای خود درآمد ایجاد می‌کنند، گرفتن بهره یا همان SWAP است. بهره در پایان هر روز محاسبه شده و فارغ از زمان باز کردن معامله است. بنابراین، اگر صبح زود معامله را باز کنید و یا ساعاتی قبل از پایان شب، هیچ تفاوتی وجود نداشته و در هر صورت، با رفتن به روز بعد، نرخ بهره در حساب شما منظور خواهد شد. بعضی از بروکرهای معتبر جهانی، حسابی را تحت عنوان حساب بدون بهره و یا حساب اسلامی ارائه کرده‌اند که در آن هیچگونه بهره‌ای دریافت نخواهد شد. اگرچه نرخ بهره یا همان سوآپ بسیار کم است، اما برای افرادی که معاملات طولانی مدت را در استراتژی معاملاتی خود قرار داده‌اند، ممکن است سنگین شود. به همین جهت نیز، بروکر یا حسابی باید انتخاب شود، که نرخ بهره‌ی آن متناسب با سبک معاملاتی تریدر باشد.

آخرین روشی که بروکرها از آن درآمد کسب می‌کنند، اسپرد است. اگر می‌خواهید بدانید که اسپرد در فارکس چیست مقاله‌ای با همین نام را مطالعه کنید. البته درهمین جا نیز همانند موارد قبلی، توضیح اندکی درباره‌ی آن خواهیم داد. این نوع از درآمد بروکرها را می‌توان با یک مثال ساده، کاملا توضیح داد. هنگامیکه شما برای خریدن یا فروختن یک ارز به صرافی مراجعه می‌کنید، حتما می‌دانید که نرخ خرید و نرخ فروش آن ارز، با یکدیگر متفاوت است. صرافی‌ها در حقیقت هنگام فروش یک ارز، آن‌را گرانتر و هنگام خریدن همان ارز، آن‌را ارزانتر از قیمت بازار، معامله می‌کنند. این اختلاف قیمت خرید و فروش در بازار فارکس به نام اسپرد معرفی شده است.

همانطور که در مقاله‌ی اسپرد در فارکس چیست بیان خواهیم کرد، اسپرد دو مدل متفاوت دارد. بعضی از بروکرها این اسپرد را به صورت فیکس (درصد ثابت) و بعضی نیز به صورت شناور (تغییر درصد هنگام روندهای مختلف بازار) لحاظ می‌کنند.

بنابراین، اگر بروکری اسپرد خود را صفر نگهداشته باشد (که بعید است)، حتما از دو روش دیگر برای کسب درآمد استفاده کرده است.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 3
بازدید سال گذشته : 150
کل بازدید : 3553