x تبلیغات
اسپرد شناور یا متغیر؟ دلیل اصلی اسپرد چیست؟

اسپرد شناور یا متغیر؟ دلیل اصلی اسپرد چیست؟

این تفاوت در نوع تعیین اسپرد (شناور یا متغیر)، بر مبنای سیاست های کلی بروکر بوده و توجه به این نکته در انتخاب بروکر مناسب معامله گر، ضروری است.

تمامی کسب و کارها برای کسب و سود و درآمد بیشتر راه اندازی میشوند. بعضی از کسب و کارها به مشتریان خدمات میدهند، بعضی ها جنس و کالا میفروشند و بعضی ها نیز در ازای مشاوره، مبلغی را دریافت میکنند. بروکرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بروکرها یک واسط بین سرمایه گذاران و بازارهای جهانی هستند. بروکرها، بستر خرید و فروش جفت ارز، فلزات گرانبها، سهام شرکت های بزرگ دنیا، ارزهای‌دیجیتال و ... را برای همگان فراهم کرده و در این راه باید درآمدی نیز برای خود کسب کنند.

بروکرها نیز همانند صرافی ها، از روی هر معامله، مبلغی را به عنوان حق الزحمه ی خود دریافت میکنند. یعنی آنها هنگام فروش دارایی آن را اندکی گرانتر از قیمت کنونی بازار به تریدرها فروخته و هنگام خریدن نیز آن را اندکی ارزانتر از معامله گران میخرند. به این تفاوت قیمت خرید و فروش، اسپرد گفته میشود.


بنابراین، اگر سوالی در ذهن شما شکل گرفت که اسپرد چیست و چرا باید آنرا پرداخت کرد، صرافی های فیزیکی را در ذهن مجسم کنید که در ازای خرید و فروش ارز، مبلغی را بعنوان حق الزحمه ی خود دریافت میکنند. این حق الزحمه، دقیقا همان اسپرد است. اصولا صرافی ها از اسپرد شناور استفاده میکنند. این یعنی حق الزحمه صرافی همواره عدد ثابت (یا درصد ثابتی از قیمت ارز) نبوده، بلکه با توجه به عرضه و تقاضا، تغییر میکند.

اما بعضی از بروکرها، علاوه بر ارائه‌ی خدمات با اسپرد شناور (یا متغیر)، اسپرد ثابت نیز ارائه میکنند. یعنی همواره یک دارایی را با درصد مشخصی گرانتر فروخته و یا با درصد مشخصی ارزانتر میخرند. این تفاوت در نوع تعیین اسپرد (شناور یا متغیر)، بر مبنای سیاست های کلی بروکر بوده و توجه به این نکته در انتخاب بروکر مناسب معامله گر، ضروری است.

برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 2
بازدید ماه گذشته : 3
بازدید سال گذشته : 150
کل بازدید : 3553